Tips från coachen

Tänk vad en liten påse med burklock kan göra! Fick tips av kursledaren på valpkursen att ha en plastpåse med burklock i för att förstärka "nej".

Så här gjorde vi:

Fanny drog i kopplet, jag sa nej, hon brydde sig inte om det och kursledaren skramlade till med påsen vid rumpan på henne samtidigt som jag sa nej. Jätteotäckt tyckte Fanny och jag ömkade henne lite för att förstärka ännu mer.

Sen lyssnade hon helt plötsligt direkt på mitt första nej! Det här har hållit i sig men jag påminde henne i alla fall idag att jag också har en sån där läbbig påse och att när matte säger nej så betyder det faktiskt nej!

Till och med när läskiga, fladdriga boxerhannen (jätteotäck kille) gick förbi - hon skäller alltid då men matte sa nej och Fanny var tyst!

Matte får väl överge en av sina principer om hunduppfostran, vi har ju aldrig behövt ta till sånt här med Freja. Fanny är en tuffare tjej helt enkelt! 


Mirakelpåse?


Numera from som ett lamm?

Kommentarer
Postat av: Ingela

Självklart är det läskigt för Fanny, vem skulle inte tycka det??? Dock: Låter väldigt enkelt och effektivt - tror att jag själv ska prova! Tack för tipset!

2011-05-11 @ 10:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0