Kurs

Igår var det den sista lektionen på valpkursen. Men ingen rast ingen ro - imorgon ska vi börja på grundkurs i tävlingslydnad!


Som vanligt har Fanny bara ögon för sin bror!


Stora fina Frodo (som här bara har ögon för Fanny - de är som magneter!)

Freja då? Jo hon tog det lugnt hos svärföräldrarna medan vi var på kurs. Frejas helg har innehållit golf och löpning (11 km är husse noga med att påpeka!). Dessutom använder vi Freja som distraktion för Fanny när vi är ute och tränar att fingå. Skittråkigt tycker Freja som är van att kuta i skogen och leta efter matte och husse som av någon anledning försvinner hela tiden. Dessutom brukar de tappa saker också som man måste leta reda på. Vi har hemskt dåligt samvete för att vi ägnar så mycket tid åt Fanny och att Freja får stå åt sidan lite. Men det ska det bli ändring på nu!   


Kommentarer
Postat av: Mona med Frodo

Ha-ha, vad gulligt att ni lyckades få en bild på hur syskonen glor på varann! Ja, de har verkligen någon sorts inbyggd magnet, de där två...



Man ska inte ha dåligt samvete för att man försakar storasyskonet, tycker jag. Han/hon har ju fått så mycket tid - åratal! - med mamma/matte och pappa/husse som aldrig småsyskonet kommer att få. Jag försöker tänka så när jag inser att något av mina barn har fått stå tillbaka för en av de andra brorsorna.



Ses ikväll! Beauceronerna ska GLÄNSA på tävlingslydnadskursen, eller hur?

2011-05-17 @ 14:29:56
Postat av: Bitte

Mona - jag är rädd att de kommer att utmärka sig på ett helt annat sätt ikväll, i alla fall Fanny...

2011-05-17 @ 15:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0