Att ta sig vatten över huvudet

Jo det känns så när man anmält en 5-månaders valp till en tävlingslydnadskurs. Särskilt som de andra hundarna var vuxna och verkade superproffsiga. Skönt att Frodo också går kursen! Hur som helst så tränar vi flitigt "fot" framför spegeln. På "bebisnivån" ska Fanny bara sitta tätt brevid och få klick och godis när hon tittar upp mot mig. Själv ska jag titta rakt fram och inte på henne, därav spegeln. Vi övar även "ligg" som går ganska bra och "stå" som inte funkar alls! Man ska kasta iväg en godis så att hunden springer fram till den och "stannar" dvs stannar och äter upp godiset - problemet är att Fanny inte ens hittar godiset! Dessutom så springer hon inte efter det när jag kastar eftersom vi lärt henne att hon inte får det förrän vi sagt varsågod! I alla fall något som sitter i ryggmärgen...


Trött blev hon i alla fall igår kväll och somnade rygg mot rygg med Freja

Kommentarer
Postat av: Ingela

En bedårande bild av syskonkärlek!

2011-05-18 @ 15:10:13
Postat av: Lill + Fayanne + Edit

Det är bara att kämpa på! Jag tror inte alls att ni tagit vatten över huvudet. Tror att det är bra att redan från början försöka få till de olika momenten. Sen spelar det ingen roll om man har tänkt att tävla eller inte!

Kram på er!

2011-05-20 @ 13:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0