Att gå på valpkurs med en övertrött monstervalp

Innebär följande:
1. att man har rödmosiga händer för att valpen drar i kopplet åt alla håll
2. man uppfattar absolut inte vad kursledaren säger för man har fullt upp med att se till att valpen inte försöker hälsa på alla andra hundar, mattar och hussar
3. valpen kan inte delta i övningarna för den är upptagen med att gräva sig ner i gräsmattan och äta lera och gräsrötter
4. valpen försöker gnaga sönder bordsben, stolsben, mattes ryggsäck, vattenflaska, koppel och dessutom hoppa upp på bordet och sno mattes bulle och kaffekopp medans matte försöker fika och lyssna på kursledaren
5. att man känner sig som världens sämsta matte eftersom alla andra valpar naturligtvis sitter som tända ljus under hela lektionen och utför övningarna perfekt!
6. sist men inte minst: valpen biter kursledaren!!!

Husse är numera beordrad att följa med på resterande lektioner så att åtminstone en av oss fattar övningar och läxor!
 

och så här gott sover man när man varit på kurs

Kommentarer
Postat av: Mona med Frodo

Ja, det var superskönt att ha med sig en träningskompis måste jag säga! Tyckte det var riktigt jobbigt förra gången men nu när jag hade med mig Linus så var det lättare.



Bitte, våra valpar är ju helt klart sötast på hela valpkursen - utan konkurrens! Och visst är det gulligt att de HELA TIDEN dras till varann och måste kramas?



Jag tyckte övningarna igår var svåra och mötet är för kort. Och FANNY sitter så fint i ditt knä medan Frodo drar i kopplet och ska hälsa på henne hur mycket man än väser "Sitt still för tusan!!!"

2011-04-05 @ 13:59:27
Postat av: Bitte

Att jag tar upp Fanny i knät är en nödlösning när jag inte orkar längre, vill ju inte ha en 30 kilos knähund! Visst är de sötast de små F-issarna! Synd att resten är små raser, hade varit kul med några fler valpar i Frodo och Fannys storlek...

2011-04-05 @ 17:53:13
Postat av: Cizzi Essi o Imsa

Låter fullständigt underbart ;) Garanterar att det kommer att bli ett roligt minne "att plocka fram" sen, när hon har blivit "den perfekta hunden". Eller inte.......Jättekul att du skaffat blogg!!!

2011-04-06 @ 08:56:15
Postat av: Anonym

Förresten, vilken klubb tillhör ni? Det kanske inte är så långt från mig? Det var väl i Småland någonstans?

2011-04-06 @ 08:58:18
Postat av: Cizzi Essi o Imsa

Även frågorna kom från mig!

2011-04-06 @ 09:00:27
Postat av: Bitte

Cizzi,

Vi bor i Upplands Väsby utanför Stockholm, jag tror det är Fayanne som bor i Småland. Jo det här blir nog ett roligt minne. Jag brukar ju skratta åt när Freja, som var precis likadan, var den enda valpen som inte blev godkänd på "slutprovet" (en hinderbana vi körde mest på skoj)!



2011-04-06 @ 09:21:59
Postat av: Lill + Fayanne + Edit

Jag förstår precis känslan! ;)

Du kan ju dessutom på din lista lägga till att min gjorde en stor pöl inne i klubbstugan, annars var de nästan identiskt lika. Fast min snodde inte bulle, men hon välte en kaffemugg istället skratt

Fayanne tillhör Åseda-Lenhovda BK (några mil från Växjö)

Skönt att syrrorna är lika!!

2011-04-07 @ 08:27:43
Postat av: Bitte

Lill - Så härligt att veta att man inte är ensam!

2011-04-07 @ 21:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0